ABC Punya Tag

Posted by Fiq | Posted in , | Posted on Friday, May 28, 2010

Tag ni aku dapat daripada Cik Nabilah. Amboi... Bukan main simple lagi dia punya tag, tapi jawapan nak berjela. Adoi...

Apapun, meh aku selesaikan tag ni.

A
Aku bernama Syafiq Farhan Bin Saidi

B
Bakal mencecah umur 21 tahun

C
Cita-cita ingin menjadi seorang saintis berjaya

D
Duit bukan matlamat hidup walaupun aku nak duit banyak dalam hidup aku

E
Enak dimakan begitu saja adalah ayat yang sesuai untuk masakan mama aku

F
Fakir adalah satu keadaan yang aku selalu fikir untuk elakkannya

G
Gila-gila adalah diri aku bila aku berjumpa dengan orang yang salurannya juga gila-gila

H
Hidup ibarat esok nak mati, ibadat ibarat hidup 1000 tahun lagi merupakan prinsip yang aku cuba nak capai

I
Isteri idaman dalam hidup aku kalau boleh biar la ada sorang je la... Lebih kang susah plak aku nanti...=P

J
Jam tangan merupakan benda yang memang aku tak suka pakai. Memberatkan tangan je... Haha

K
Kesian aku bila melihat masih ada lagi orang kat Malaysia yang tak berpeluang untuk sambung belajar

L
Lokasi rumah aku di peta Malaysia ialah di Pulau Langkawi, Kedah Darul Aman

M
Mama aku adalah orang yang aku sangat sayang kat dunia ni

N
Nak sambung belajar kat Jepun atau Korea, mana tau dapat awek sana. Haha

O
Orang yang aku sayang adalah orang yang menyayangi aku

P
Peristiwa yang paling aku rasa syukur ialah aku dilahirkan ke dunia ni dalam Islam dan dalam keluarga yang bahagia...=)

Q
Que Sera-Sera adalah lagu yang selalu dipasang kat sekolah menengah aku ketika waktu rehat.

R
Rumah aku kat Langkawi adalah di tengah-tengah kawasan sawah padi dan berlatar belakangkan gunung yang paling tinggi kat Langkawi iaitu Gunung Raya

S
Syafiq merupakan nama pertama bagi semua adikberadik aku.

T
Tujuh keturunan sumpah Mahsuri ke atas Langkawi dah tamat (erkk... ni semua orang dah tau kan???)

U
Universiti Malaya adalah tempat pengajian aku ketika ini

V
Vote atau undi adalah sesuatu yang bakal aku lakukan buat pertama kalinya bagi pilihan raya umum yang bakal menjelang

W
Waktu sekolah menengah merupakan memori manis aku sepanjang perjalanan hidup aku menuntut ilmu

X
X-Men merupakan kumpulan yang aku selalu angan-angan nak masuk. Haha

Y
Yang aku gatal-gatal cerita pasal diri aku kat atas buat apa?

Z
Zafira Nabilah punya pasal la. Dia yang tag aku!=p


Comments (5)

hehhe..thnks tau sudi gak layan tag ni..:)

x-men?fiq?what?...haha

fiq, cari jela awek kat msia, senang akad nanti..:p

fuyoh ! banyak nye syafiq ?? syfiq sini syafiq sane , haha .

i cop syafiq no 1 dr belakang ! haha . joking :P

worrrr.orang langkawi rupenye.hehehe.best2.

Wahhhh...pndainya reka ayt guna ABC...heeh..mmg saintis..