Cara Nak Menguruskan Badan

Posted by Fiq | Posted in | Posted on Monday, May 24, 2010

Diceritakan bahawa seorang lelaki yang sangat gemuk masuk ke sebuah fitness center dengan niat untuk menguruskan badannya. Di kaunter, dia bertanya apakah program atau modul menguruskan badan yang ditawarkan di situ.

Perempuan di kaunter menjawab, "Kami menawarkan 2 program di sini iaitu RM50 untuk versi ‘Biasa’ dan RM100 utk versi ‘Ekspres’. Encik nak yang mana satu?

"Oh... Kalau macam tu saya ambil yang ‘Biasa’ punya sebab saya ni sebenarnya baru je nak kuruskan badan," kata lelaki itu.

"Baiklah. Encik boleh masuk ke Bilik 5 di penjuru sana", kata perempuan penjaga kaunter sambil menunjukkan arah menggunakan ibu jarinya.

Lelaki itu pun terus masuk ke bilik yang ditunjukan lalu menutup pintunya. Selang 2 minit kemudian, datang seorang perempuan yang sangat cantik, badan montok, mantap dan sedap mata memandang. Perempuan itu kemudiannya menanggalkan kesemua pakaian melainkan coli dan seluar dalam sehinggakan lelaki tadi tidak senang duduk dan berpeluh-peluh.

Perempuan itu berkata, "Kalau encik dapat mengejar saya, encik boleh buat apa saja dengan saya... Hik hik hik..."

Habis saja berkata, dia terus berlari di dalam bilik itu. Lelaki itu pun apa lagi, terus dikejarnya perempuan tu. Kejar punya kejar, sampai 10 minit pun tak dapat-dapat jugak. Lelaki tu tak berputus. Terus saja dia mengejar hingga akhirnya dia sendiri jatuh terjelepuk ke atas lantai lalu pengsan kerana terlalu penat.

Apabila dia sedar, dia terus ke alat penimbang dan mendapati berat badannya telah turun sebanyak 3kg.

"Wow! Memang berbaloi aku bayar RM50. Senang rupanya nak kuruskan badan ni," jerit hati kecil lelaki itu.

Esoknya, dia datang lagi ke situ dan terus ditegur oleh perempuan di kaunter. Kali ini lelaki itu berazam untuk menggunakan versi 'Ekspres' pula memandangkan kesan versi ‘Biasa’ pun sudah sangat memberansangkan.

"OK. Encik sila masuk ke Bilik 6 di penjuru sana," kata perempuan penjaga kaunter.

Setelah beberapa minit di dalam bilik itu, datanglah seorang lelaki berbadan tegap, body-builder mungkin. Lelaki berbadan tegap itu terus melondehkan pakaiannya dan hanya meninggalkan seluar dalam di badannya lalu berkata, "Saya akan kejar kamu di dalam bilik ini dan kalau saya dapat... Hehehe..."

“GULP!” lelaki gemuk itu hanya mampu menelan air liur sebelum mula berlari...

Comments (5)

Kakkakaka..kelakar giler....

hahahha...tapi berkesan gak cara ni..takperlu nk guna ubat, mesin bagai.. best tu...sekali treatmnt..turun 3 kg..if treatment kt slimcentr yg lain..payah nk dpt mcm ni...huhu..:)

kat malaysia ada tak..? hahaha.. ;P

jom ke APA KATA HATI pulak,
MY MOM AND POLYP

adeh, ntah apa2 la..
lawak2

hehehheheh..ila nak gelak golek2 neh...ahhahah..lwk2..

wakakaka..aku tergelak kuat2 sampai mama aku tanya

"awat ni kena sampuk ka tiba2 gelak?"

adoi la..haha