Sunshine Award From Cik Amirah

Posted by Fiq | Posted in , | Posted on Tuesday, May 11, 2010

Dah lama tak bukak blog. Bukak aje terus dapat satu hadiah. Hadiah daripada seorang cik puan (puan???=p) bernama Amirah. Apa hadiahnya? Inilah dia:



Katanya, dia memberikan hadiah ini kepada rakan-rakannya yang pernah kehilangan barang kesayangan mereka. Erk... Aku pun pernah kehilangan ek? Mana tau? Hehe...

Well, of course la semua orang mesti pernah kehilangan barangan kesayangan diorang kan? Semua orang tu mesti la termasuk aku dan juga korang semua. Apa benda yang aku pernah hilang?

Hmm... Aku rasa benda yang paling aku terasa akan kehilangannya ialah koleksi cerita yang aku download. Untuk pengetahuan korang, aku ni memang kaki donload movie dari internet. Download ye, tengok tidak. Haha.

Disebabkan hobi aku itu, maka ramai la orang yang suka mengambil cerita dari aku. Koleksi aku memang besar beb. Aku letak dalam external hardisk 500GB sampaikan hardisk tu penuh. So bayangkan la berapa banyak cerita yang aku ada.

Nak dijadikan cerita, seorang member aku ni pinjam la external aku untuk ambik cerita. Sekali dia punya laptop banyak plak virus pelik. Korang tau apa virus tu buat? Virus tu makan cerita dalam external aku sampai koleksi cerita aku tinggal tak sampai separuh! Memang panas beb. Download satu cerita bukan seminit dua, tapi berjam kot!

Dan sejak hari tu aku memang rigid dalam soal pinjaman external hardisk aku ni. Serik kot. Nak download balik cerita yang hilang memang sakit la, tambah-tambah cerita yang aku minat...

Itu la pengalaman aku. kehilangan "barang" yang disayangi. Bila pikir balik, sedih pun ada. Huhu. Redha je la.

Apapun, aku sekarang tengah buat Latihan Industri. Memang best. Malam nanti aku cerita apa yang bestnya tu. Setakat ini dulu, sekian. Wassalam

Comments (4)

hoh byk jgk kehilangan tu .
movie je tape :)
saye pom bwu jek kehilangan ssorang .

cik amirah datang..
penat ja fiq donload movie,..lau tgok dh xpa la gak..ni belum tgok g..

hrumm...pernh hilang jam tgn kesayangn...dekat 3 tahun juga pakai..tak tau la slh letak or di ambil org...smpai sekarang tk jumpa..:)

aq penah hilang barang ke???...urmmm....brg pe erk...alamak byk sgt brg y ilang sampai xblh nk ingt laaa...heheehe....

tp syg tue hmpir spruh movie y hilang...tobat xnk bg pinjam kat org..heehee