Flaming Dan I-City

Posted by Fiq | Posted in , , , , , | Posted on Friday, May 07, 2010

Salam=)


Saat aku menulis coretan ini, jam kat laptop aku dah menunjukkan tepat 2.35 pagi. Mata aku pun sebenarnya dah berat sangat dah ni. Tapi memandangkan esok aku bakal sibuk dengan "aktiviti-orang-lepas-habis-exam", maka aku pun update la entri baru seawal mungkin...=)

Buat pengetahuan korang semua, semalam aku dan 8 lagi rakan aku, yang merupakan jantan kesemuanya, telah berjaya melaksanakan rancangan kitorang untuk dinner di Restoran Flaming berhampiran dengan Sunway Pyramid. Restoran steamboat ni kira agak terkenal la jugak sebab banyak kawan aku tau pasal restoran ni.

Kitorang start bergerak ke restoran tu dalam 7.15 malam. Disebabkan dah dekat nak Maghrib, jadi kitorang pun solat dulu kat Masjid Ar-Rahman. Solat tu kan tiang agama...=)

Lepas solat, terus kitorang gerak dengan kelajuan maksima. Semua naik motor je. Jadi walaupun keadaan trafik ketika tu memang sesak, kitorang berjaya jugak sampai awal kat restoran tu. Restoran ni memang pantang kalau lewat sebab meja sentiasa penuh.

Lepas sampai, kitorang pun apa lagi, mula la aktiviti makan. Makanan kat sini memang banyak dan sesuai untuk orang yang perutnya berkapasiti besar. Macam-macam ada. Ye la, standard steamboat la kan. Aku tak amik banyak gambar sebab layan makan. Haha=D

Yang macho lagi hensem, iaitu orang pertama dari kanan, itu la aku. Fiq=p Masa tu aku tengah bantai aiskrim member sebelah sebab aiskrim kat mangkuk aku dah habis.=D

Ini la antara ahli rombongan kitorang. Kalau rasa ada yang berkenan di hati jangan lupa gitau aku. Aku sedia menjadi orang tengah=p

Lepas sesi makan malam, kitaorang pergi pulak lepak kat I-City, Shah Alam. Masa pergi tu hujan, tapi berbekalkan semangat kental beserta perut yang penuh dengan steamboat, kitorang redah jer. Agak jauh jugak la. Naik lenguh tulang punggung aku duduk atas motor.

Tapi lenguh aku tu agak berbaloi bila aku lihat pemandangan kat I-City tu. Cantik wa cakap sama lu. Tak tau aku nak terang guna ayat. Jadi korang layan je la gambar yang aku ambik ni walaupun tak banyak.


Dari kejauhan dah nampak pokok warna-warni. Kecerahan cahaya pokok tu dah menggelapkan wajah gambar kitorang...


Ini gambar pokok cahaya tadi dari dekat. Sebenarnya semua tu hanyalah pokok buatan yang terdiri daripada ratusan LED.





Paling menarik, ada di antara gubahan yang dibuat adalah berbentuk haiwan. Contohnya kat dalam gambar ni ada merak.

Katak hijau. Lawa siot! Mengancam!!!


Ini angsa pun ada.


Kuda ni paling menarik. Dah macam alam kayangan pun ada.






Last but not least, gambar putera kayangan yang sangat macho!


Haha. Perasan sebentar=p Apapun, semalam merupakan saat yang menyeronokkan. Masing-masing lepas geram sebab dah habis exam. Haha

Rasanya cukup la dulu kot. Dah berjela dah ni. Ok lah. Aku pun nak tidur jugak. Roger dan selamat malam (ke pagi???)

Comments (6)

"aktiviti-orang-lepas-habis-exam"
xboleh blah ayat
huhu
jeles2
ada satu paper lagi
huhu

Wah..makan besar nampak org habis exm neh....ngeh3.....waduhh..cntiknya i-city...ne tingin nak g neh.....

wah....seronoknya dia....

hrummm...sngt jeles dgn org2 yg dh ke i-city ni...lum pernh smpi lagi ni..

if dok kt KL sure dh lama terjah tmpt ni..huhu..

so...hari ni aktiviti apa lak..?

wah2..sakannya
fiq, rambang mata la nak pilih..haha
putera kayangan yang sgt macho cam ok.. :p

bestnyerr brjalan2 sakan yerr...org nie ad lg 5 paper...adoii...sabor jerr utk mnempuh...

mang trasa bro..plan ke i-ct x ajak aku..lpas tu ltak pic posing xle bla kat bawah..hampeh tulll~