Mari Aku Cerita Sedikit...

Posted by Fiq | Posted in , , , | Posted on Thursday, May 06, 2010

Salam=)


Orang kata, kalau nak hidup dalam dunia ni, kena la pandai cari duit. Ada duit baru la hidup mahsyuk. Boleh beli segala keperluan agar kita sendiri juga yang merasa selesa. Lagi pun kita memang dituntut untuk mencari rezeki sendiri selagi anggota empat kerat kita masih sempurna tiada cacat cela.

Dalam dunia ni jugak, ada bermacam-macam cara untuk mencari rezeki ataupun dengan kata lainnya mencari duit. Ada yang menjadi nelayan, ada yang kerja kat pejabat, bahkan ada juga yang boleh buat duit dengan blog.

Bercakap soal kerja di pejabat, dah tentunya orang yang bekerja kat pejabat ni terdiri daripada 2 golongan utama. Golongan yang aku maksudkan itu ialah golongan lelaki dan juga golongan wanita. Lelaki dan wanita itu memang dah diketahui bahawa keduanya sangat berbeza dalam banyak segi. Segi fizikal memang tak payah cakap la kan..

Tapi bagaimana pula dari segi di tempat kerja? Adakah lelaki dan wanita itu menunjukkan perbezaan yang nyata dari segi prestasi dan produktiviti? Ada??? Tiada???

Apapun, aku ada jumpa satu perbezaan. Perbezaan dari segi susun atur barang kat meja pejabat. Kalau nak terang menggunakan perkataan, memang susah nak buat korang nampak perbezaannya. Jadi aku letak gambar kat sini. Ni adalah contoh meja pejabat seorang wanita:



Amacam? Feminin yang amat kan? Haha. Tapi kira ok la. Kemas dan tersusun. Sedap mata memandang. Meh tengok plak meja pejabat orang lelaki:



Hancus siot! Bersepah gila. Agak-agaknya korang pernah nampak tak keadaan macam ni? Haha...

Apapun, semua di atas hanyalah rekaan semata. Saja nak habiskan masa yang terluang. Huhu. Oklah. Aku ada kerja ni. Roger dulu.

Comments (6)

kalo jantina dikenali berdasarkan meja, mungkin lpas ni sy dianggap lelaki. =.=''

hehe...setuju dgn gamabr yg terakhir..meja lelaki mmg bersepah..tp tak semua...

cnth kt sini...ada meja lelaki yg kemas jer..and ada juga yg sebaliknya.. :)

meja perempuan...erm...yg tu femini sngt la..huhu...myb dia peminat pink...sbb tu semua brg2 dia pink.. ;)

pernah je napak
contoh paling bagus
bilik lecturer
haha
pergila tgk bilik lectrer popuan n laki kat um tu hah
nak mention kang bahaya pulak
hihi

erk..ada beza ek
aku rasa meja aku mcm pic 2nd ja..huhu..but i like

aq plg ska pic yg1st..like me..hehehe...aq plg pantang klo meja aq besepah2...mood nk bt kja pn ilang..klo ada colour2 lg..lg aq ska...and ada brg2 comel atas meja..

hahahah..kalu pic yg kat atas tu malas buat keje...yang kat bawah tu terlampau rajin..hehehe