Jom Lepak

Posted by Fiq | Posted in , | Posted on Tuesday, September 29, 2009

Dunia internet ni terlalu luas. Orang kata ianya adalah dunia tanpa sepadan. Aku setuju. Kadang-kadang masa surfing tu, macam bengong pun ade sebab tak tau nak buat ape dengan internet. Jadi blur. So, bila keadaan ni berlaku, maka aku akan terus gi lepak kat web kegemaran aku. Web ni selalu jer aku lawat sebab best dan kena dengan jiwa raga aku sebagai seorang pelajar ceria dan happy. Hehe...

Jadi, kat sini aku nak kongsikan sedikit tentang tempat lepak aku ni. Mana tau tempat lepak aku ni bakal menjadi tempat lepak korang gak nanti kan? Sharing is caring bak kata omputih. Hehe... So, calon-calonnya ialah:




LaughLab ( www.laughlab.co.uk)

Tempat lepak yang sesuai bila korang tensen. Kat sini ada macam-macam karenah yang leh buatkan otak korang ketawa berguling-guling. Tak percaya? Korang cuba la sendiri.




BubbleSnaps (www.bubblesnaps.com)

Web yang bagus dan menarik untuk korang letak kotak dialog kat gambar. Ala... Macam kat komik tu...



Inhabitat (www.inhabitat.com)

Web ni tempat aku selalu lepak. Ada macam-macam benda berkaitan teknologi masa depan kat sini. Korang leh baca sendiri kalau nak tau. Tapi dalam English la yek...



HowCast (www.howcast.com)

Web yang ada banyak tutorial tentang pelbagai perkara, tapi bukan dalam tulisan. Ianya dalam VIDEO! Sesuai untuk korang yang malas membaca. Haha=D




Brain ( www.brain.com)

Sejauh mana korang tau tentang potensi otak korang? Kat sini segalanya tentang otak ada dipaparkan. Korang gak leh jalankan ujian untuk uji tahap kepandaian otak korang tu. Layan!!!



Blur (www.blur.com)

Web best untuk tengok trailer filem terbaru dan filem pendek. Ada gak part yang sesuai untuk para gamers mencari info. Aku layan web ni.




4shared (www.4shared.com)

Aku rasa ramai yang tau pasal web ni. Bagi yang tak tau, ni adalah tempat untuk download macam-macam benda, seperti mp3, video dan sebagainya. Tapi leceh sikit sebab downloadnya leh dikatakan lembab sikit. Sesuai untuk si penyabar cam aku. Hehe=P




StreetAnatomy (streetanatomy.com)

Satu evolusi bagi tempak lepak! Web ni akan buka minda korang tentang apa yang berlaku bila perubatan disenikan. Tak paham? Macam ni la: perubatan + seni = ???. Layan gak web ni. Check it out!!!



P/s: Those are the websites that have caught my interest untuk memajukan kegiatan lepak. So amacam? Ada lagisebenarnya tempat lepak yang lain. Nanti aku post kemudian. Jom join my lepak community. Haha=P

Comments (0)