Kelantan Panas!!!

Posted by Fiq | Posted in , | Posted on Monday, December 07, 2009

Ketika entry ini ditulis, aku masih lagi lepak kat kampung aku di Kelantan. Dan seperti tajuk di atas, Kelantan semakin panas beb!!! Panas yang macam mana tu? Ha... Meh aku story sikit.

Pertama sekali, cuaca. Seperti yang korang sedia maklum, sekarang ni musim tengkujuh. Segala macam angin dan spesies hujan tengah melanda kawasan Pantai Timur Semenanjung Malaysia ni. Banjir sana sini. Namun seperti yang dimaklum oleh media dan penglihatan oleh mata kepala aku sendiri, 2 3 hari ni cuaca dah makin panas. No more rain. No more umbrella (tapi puteri lilin nak kena ada payung jugak kan...).

Kedua, isu doa Nik Aziz. Erkk... Ini aku tak nak ulas panjang. Korang boleh bukak mana-mana blog politik untuk tahu ulasan isu ni. Aku ni still underage tau. Ngak boleh cakap soal politik sembarangan. Kang aku masuk ISA sapa susah? Bukan korang pun.=)

Ketiga, pasal KB Mall. Aku rasa semua orang tau pasal ni. Ni isu panas terbaru yang berlaku kat Kelantan semalam. Sebuah kereta yang meragam, kemudian ditolak oleh seorang lelaki, dan seterusnya hilang kawalan lalu jatuh ke dalam ruang mall dan menghempap mati 2 BUDAK KELANTAN. Memang panas cerita ni. Rata-rata blog yang aku lawat ada ulasan pasal isu ni. Tadi masa aku pergi pasar (laki-laki pun ke pasar jugak ok...) pun aku dengar makcik-makcik yang menjual bukan main rancak lagi berbual pasal isu KB Mall. Siap buat ulasan lagi pasal salah siapa dalam kes tu. Adoi... Makcik makcik...

Terfikir:

Tadi ada makcik kat pasar tu cakap kat aku, dia risau sebab budak-budak yang pulang bercuti ke Kelantan mesti nak pegi KB Mall. Asal balik kampung je, nak pegi KB Mall. Asal nak pegi KB Mall je, diorang balik kampung. Dia risau kes buruk tu berulang lagi.

Tapi aku tak pulak teringin nak ke KB Mall bila balik kampung. Makcik tu tipu atau aku yang pelik???

Comments (6)

hot story neyh!!

sekarang dah xg KBmall
last g raya pose ke3 sebab nak makan KFC
tu jer laa g.

Takziah pada keluarga yg terlibat.

Enyheartdiamond ~ Memang panas Ci Eny oii... kat pasar pun ada orang jaja tau tak=p

Cik Cookie ~ Ye ker? Kalau gitu apa kata gi Tesco plak, baru bukak kat Sungai Kelantan=)

shukeee pegi kb mall!

Pinky Funky ~ Erkk... nasib baik tak pegi masa kejadian kan...