Kalau Gitu, Kome Cobe La Lagi Ye...

Posted by Fiq | Posted in | Posted on Thursday, February 04, 2010

Diceritakan bahawa ada la seorang gadis ni telah hamil anak luar nikah hasil hubungan haramnya dengan seorang lelaki. Bila saja perkara ini diketahui oleh mak bapak gadis tu, maka bersedihlah mereka berdua. Sedih dan juga geram.

"Siapa si bedebah tu?!! Suruh dia datang sini jumpa ayah kalau dia betul-betul jantan!!!" jerit sang ayah dalam nada marah.

Si ibu pula masih lagi menangis teresak-esak berserta hingus yang meleleh keluar. Si anak gadis tadi pun dengan lurus bendulnya menelefon la lelaki yang bertanggungjawab membuncitkan perutnya itu.

Setengah jam kemudian, sebuah kereta Ferrari merah berhenti di halaman rumah mereka. Seorang lelaki yang boleh dicop sebagai warga emas keluar dari kereta itu dan memberi salam lalu masuk ke dalam rumah. Lelaki itu berdepan dengan mak dan ayah gadis yang telah dihamilinya.

Dia berkata, "Saya la lelaki yang telah menghamili anak anda. Tapi terus terang saya katakan saya tidak dapat menikahi anak anda kerana isteri saya tak membenarkan perkara itu berlaku. Walau bagaimanapun, saya tetap akan bertanggungjawab atas perbuatan saya. Sekiranya anak anda melahirkan seorang bayi perempuan, saya akan wasiatkan untuknya dua buah supermarket, sebuah rumah banglo dan wang tunai RM5 juta. Sekiranya dia melahirkan anak lelaki saya akan wasiatkan untuknya dua buah kilang, dua buah supermarket, dua buah banglo dan wang tunai RM10 juta. Tapi sekiranya anak anda keguguran, apakah yang harus saya lakukan?"

Sang ayah terlopong. "Bapak kaya mamat tua ni," fikirnya.

Si ibu pula berhenti menangis. Mukanya juga seperti terkejut bagai kena elektrik. Ayah dan ibu saling berpandangan. Seketika kemudian, sang ayah menepuk bahu lelaki itu dan berkata:

"Kalau gitu, kome cobe la lagi ye..."

Comments (28)

cisss,,,
mata duitan pya bapak

kuang hajaaaaaaaaaaaaaa..
:DDD

kuang hajaaaaaaaaaaaaaa..
:DDD

hmmm...snggup tergadai maruah kerana duit dan harta...huhu

gile harta~
ces2~
mne pergi maruah manusia?

kalu dpt bapak cenggini
memang kena pelepuk ni

kalu dpt bapak cenggini
memang kena pelepuk ni

ish..
rasuah la..
huhu..
truk tui bapak nye

adoiii..nape la x bgtau awal2 nak post..hang ni gane leh jadi org perak ni..ke da ada org perak...hahahaha(buat panas line ni!!!)nnt timbul la gosip hang plak..hahahaha....

tahniah kepada syabas kerna buat bdak2 kolej merana xda ayaq nak mndi,nak bsuh kncing,basuh berak,basuh baju,gosok gigi...tahniah juga pada roomet aku kerna da pndai skip clas 3 jam kedit...hahahahahaha

Cik Afzan ~ Klau dah berjuta nak dikasi, mmg ada manusia yg bakal gila macam bapak budak pompuan ni...

Shapikapikabon ~ bukan kurang.. mmg xder ajar langsung=D

Nabilah ~ Ini la contoh sesetengah manusia kat dunia ni. bukan semua orang baik macam nabilah....=)

Ayudeadwish ~ Bagi orang macam ni maruah tolak tepi, duit dikata mari...

Hasni ~ Bukan setakat pelepuk... Penerajang, penampar, penyepak, penumbuk, pelempang, penyiku pun wajib kena bagi...=p

Lionteen ~ tegok anak r camne...

Pejul ~ Takpe jo. nanti sehari sebelum aku post aku gtau ko.lagi satu, pasal perak tu, aku dulu belajo (perak nye slang) kat matrik perak.

so, awek2 perak la yang ajar aku (opsss.............)

adess ..
hampeh punya parents

kome cobe la lagi ye..hak3

hahahaha..terKANTOIII sudah....jom pakat ramai2 tanya kisah cinta fiq di matrik perak....

seblum hang nak tulis ceghite kome lam belog nih..kome speak face 2 face dlu ngan ak...kut2 la nnt aku dpat tajuk baru untuk belog aku..hehehe(da campur slang perak+kedah+ganu+omputih skit2...wohhhh rohsak bahasa!!!!)

p/s:pecah kace pecah gelah..sudah bace dok reti2 nak balas~(kasi hot skit..hahahahaha)

...

...
...

...
...
...

saje aku wat pnjang space komen kat mu~

Amirah ~ Haha... Hampeh & hampas!

owh dunia.. ada ker bapak mcm tuh....

sial tul bunyik nyer fiQ...

mentang2 dia kya...

Pejul ~ Haha... Aku kasi panas sikit, mung terus bikin panas aje. Adoi...

Bab campur bahasa ikut slang ni, ko kena lebih berhati-hati sikit kerana ia boleh menimbulkan rusuhan penduduk-penduduk di kawasan yang berkaitan dengan bahasa yang digunakan.

harap saudara faizul yang juga merangkap pelajar Universiti Malaya di Akademi Pengajian Melayu lebih berhati-hati pada masa yang akan datang.

p/s: gelas dah pecah, komen dah balas, mung puas?

pasal nak penuhkan space tu, tolong la timbangkan untuk orang lain untuk meletakkan komen plak.kesian orang nak letak komen kat blogpopular ni. hahahahaaaaaaaaaaaaa

Anak Gemilang ~ Haha... manusia kat dunia macam2 cik ora...

hahaha.. senget betul jawapan bapak gadis itu.. entah apa2 aje.. hahaha..

owh..terima kasih dengan peringatan yang telah diberikan oleh saudara blogeer..bleh aku pnggil hang bro blogger x..cam han fanatik tahap cipan ngan blog..hahaha(kasik panazz lagi)

mengikut undang2 fasa 2 space 3 no 12 di dlam buku undang2 lama...telah mnyatakan bahawa pngunaan slang atau loghat kepelbagaian negeri amat digalakkan..walaupun mngkin ada kesalahan tatabahasa dalam pergunaan slang itu, meeka yg lebih arif akan menegur si pesalahgunaan slang tersebut
seperti pantun lama2 ini berbunyi:

buah straberi di luar pagar,
org dewasa tlong la jolokkan(pakai jolok ke??),
kami budak2 baru belajar(budak la sngat),
kalo slah tolong tmbukkan.

semoga dengan pantun yg baru direka ini dpt memberi penerangan terhadap broo bloger..

satu lagi sal space tu, bkan aku saje2 je nak pnjangkan..tp mang blog bg tulis smpai lenguh jari jemari(hahaha..tp niat aku lain) harap broo bloger xde la ambik kisah sngt sal pnjang ke, pendek ke, ciput ke...yg pasti komen sy ada dlam blog bro blogger...

sekian saja komen yg x seberapa ni..jom2 kita pergi kolam renang..mndi untuk hilangkan bau masam di badan...

Faarihin ~ Haha... Dah otak pun senget=p

Pejul ~ Pantun saudara faizul memang tak boleh blah. Adakah ini yang diajar oleh para pensyarah APM? (kasi panas sikit..)

buat pengetahuan saudara faizul, saya tidak mengatakan salah kalau menggunakan slang atau loghat negeri, tapi biarlah tidak bercampur aduk.

ini adalah untuk mengekalkan ciri dan identiti loghat itu sendiri tnpa dicemari oleh anasir luar.

harap saudara faizul buka mata dan buka hati dengan teguran saya.

pasal air plak, adlah menjadi satu perbuatan salah kalu ke kolam renang um utk menghilangkan bau masam. bayangkan kalu semua warga um pk macam saudara faizul... tak ke tercemar kolam renang yg sepatutnya digunakan utk tujuan memantapkan sukan renang malaysia itu?

harap saudara faizul lebih berfikiran terbuka demi kemajuan sukan renang malaysia.

akhir kata, majulah sukan untuk negara.

sekian...

hahhahaha..saudara fiq..keSENGAJAan sy mecmpor adukkan semua loghat@slang adalah bertujuan melahirkan satu slang yg dinamik!!!ini selari dengan slogan yg dibawa oleh perdana mnteri baru kita..iaitu 1MALAYSIA..ia juga dapat melatih sy untuk mengkaji atau mmbuat penemuan tntang slang yg sdang kita bincang kan..kalo xda masalah..sy akan mengemukakan slang yg sy guna ke parlimen..itu jika diterima pakai...

psal kolam renang, sy cuma mngutarakan pendapat yg tidak seberapa bernas untuk membuatkan saudara fiq mempunyai idea atau pemikiran yg kreatif untuk mmbalas komen sy...jadi dengan rasminya sy menutup soalan sal kolam renang..keran jawapan saudara fiq mlas nak sy jawab kembali kerana sy da bersedia untuk kuar mkan..

jika saudara fiq tidak mkan lagi n mahu tido lmbat..saudara cuma msj je kat no sy di talian yg tertera dalam handphone canggih yg dimiliki oleh saudara fiq..

semoga semua persoalan,penjawapan yg skima ini dapt diterima seadanya...wasalam

Pejul ~ Terima kasih atas keprihatinan saudara faizul terhadap kebajikan saya. Disebabkan saudara faizul sendiri menutup soalan, maka saya pun dengan sukacitanya menutup komen terhadap saudara faizul untuk n3 ini.

harap maklum.