RM50 Baru

Posted by Fiq | Posted in | Posted on Thursday, July 16, 2009

Semalam aku ada baca satu berita dalam surat khabar tempatan. Beritanya berkenaan dengan penghasilan wang kertas RM50 yang berwajah baru. Gambarnya adalah seperti yang dipaparkan kat bawah nih:





Amacam? Lawa tak? Bagi aku yang lama punya lagi best. Tapi yang baru ni pun ok la jugak. Nampak canggih, sejajar dengan perkembangan zaman. Tapi ini pun kertas jugak. Lagi best kalau ia dibuat daripada polimer macam duit RM5 yang baru tu.

Walau apa pun, usaha Bank Negara Malaysia ni memang patut dipuji. Moga nanti lagi banyak duit baru yang keluar, baru meriah sikit hobi mengumpul wang ni... Hehehee... Apa pun, aku memang tak sabar nak dapatkan duit baru nih. Jom kita berlumba jadi orang pertama yang boleh pegang duit ni. Ada berani?

Comments (4)

ngehe2. boleh2.. mudahn ora dpt dlu. ekeke.

saya dah ada dah satu..lama dah kuar nie cuma bank tak terima kalau kita bank-in duit nie..kawan sy pun penah dapat duit nie dari atm bank islam..

Hehe... Jom kita lawan ,Ora! Night Crawler, i knw duit tu dah lama keluar, tahun 2007 lagi, sempena jubli emas kemerdekaan negara. Tp tu bkn untuk penggunaan umum, juz sbg koleksi khas. Limited edition. Skrg dh diluaskan skop penggunaannya

alah. fiQ.. x aci la weyh. labuan dia kuakrn dlu. *_*
haha..